شاید این سوال ها برای شما هم پیش آمده باشد: که چرا به خرید محصولات یک برند علاقه دارید؟ آیا بر اساس نیازتان خرید می کنید یا گاهی در یک لحظه تصمیم به خرید می گیرید؟ بسته بندی خاص خلاقانه چه تاثیری در فروش محصول دارد؟
بعد از مدتی فکر کردن احتمالا به این نتیجه می رسید که آن محصول را خریده اید چون برای شما جذاب بوده است. بسیاری از اوقات افراد محصولی را خریداری می کنند که به آن ها حس خوبی می دهد. این هدف بسته بندی است. اگر بسته بندی اصولی و خلاقانه باشد باعث فروش محصول می شود. یک بسته بندی هوشمندانه مشتری را جذب می کند و پیام مورد نظر شما را به او می رساند. در دنیای رقابتی امروز اهمیت بسته بندی کمتر از خود محصول نیست. علاوه بر جذاب بودن کاربردی بودن ان هم مهم است. به عنوان مثال برند اپل به فراید باز کردن بسته بندی محصولات خود دقت زیادی کرده و تجربه خوشایندی را برای خریدارانش فراهم می کند.
شاخص کردن محصولتان در میان ده ها محصول که در قفسه ها در کنار آن قرار دارند ممکن است کار دشواری باشد. در این نوشته ۵۰ نمونه از ایده چاپ و بسته بندی خلاقانه نشان داده شده است تا الهام بخش شما در طراحی بسته بندی محصول تان باشد.
با کمک بسته بندی به مخاطبین نشان دهید که محصولتان از چه چیزی تشکیل شده است. این عطر از چوب بامبو درست شده، از این رو طراح تصمیم گرفته به جای استفاده از تصویر یا طرح بامبو، شیشه عطر را به شکل چوب بامبو درآورد. یک اثر هنری واقع گرایانه که هر بیننده ای از تماشای آن لذت میبرد.
چک لیست طراحی بسته بندی خلاقانه
در طراحی بسته بندی خلاقانه با هدف ایجاد تجربه ای خاطره انگیز در خریدار، بهتر است سوالات زیر در نظر گرفته شوند:
• آیا بسته بندی کاربردی است؟
• آیا بسته بندی جذاب است؟
• آیا بسته بندی، محصول را معرفی کرده و آن را تکمیل می کند؟
• آیا این بسته بندی برای مصرف کننده خاطره ای ماندگار به جا خواهد گذاشت؟
نکاتی در طراحی جعبه خلاقانه
۱- فراتر فکر کنید
طراحی یک بسته بندی خلاقانه و خاص نقشی کلیدی در ایجاد تجربه ای هیجان انگیز برای مشتری در هنگام باز کردن جعبه دارد. بسته بندی های منحصر به فرد همراه با طراحی های مفهومی، راهی مناسب برای وفاداری مشتریان به محصولات شما است. بنابراین، اصطلاحاً سعی کنید “خارج از جعبه فکر کنید”.
۲- مشتریان خود را بشناسید
انواع متفاوتی از جعبه و بسته بندی ، راهی عالی برای ارتباط گرفتن با مشتریان است. از طریق بسته بندی هایی که مصرف کنندگان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، به آن ها نزدیک شوید.
۳- به روز باشید
روندهای پیشرفت بسته بندی در دنیا را در نظر بگیرید. به طور مثال، بسته بندی های پایدار و دوستدار محیط زیست ، می توانند حس رضایت از خود و خرسندی را در مشتری در هنگام خرید آن محصول ایجاد کنند.
۴- هدف دیگری برای بسته بندی در نظر داشته باشید
در صورتی که بسته بندی شما، هدفی بیش از نگهداری محصول شما داشته باشد، خرید محصول را برای مشتریان جذاب تر کرده و فروش بیشتری نسبت به محصولات هم نوع خود خواهد داشت.
۵- ملاحظات طراحی را رعایت کنید
شکل ظاهری، رنگ ها، تصاویر و نوشته های مورد استفاده در بسته بندی می تواند، تأثیر به سزایی در اولین برخورد مشتری با بسته بندی و محصول شما، در او بجای گذارد. لذا در طراحی ظاهری آن، دقت و توجه زیادی داشته باشید.
طراحی جعبه خاص و خلاقانه باید به گونه ای باشد که با حواس پنجگانه خریداران ارتباط برقرار کرده و پیام شما را به آن ها منتقل کند و در عین حال، بیانگر نوع محصول و کاربرد محصول شما باشد. همچنین، استفاده از رنگ های ساده و خطوط موازی باعث می شود که بسته بندی محصولات شما در عین سادگی، مدرن به چشم آید و نسبت به سایر محصولات، فروش بالاتری را از آن خود کند.
علاوه بر موارد ذکر شده، باید توجه داشت که مصرف کننده چه استفاده ای از محصول شما خواهد کرد و چه کاربردی در آینده برای آنان خواهد داشت، بنابراین، طراحی جعبه های مدرن، خاص و خلاقانه امری بسیار نوآورانه، زمانبر و پرهزینه است. در این راستا، شبکه چاپ با بهره گیری از کادری مجرب و خلاق خدمات طراحی و چاپ انواع بسته بندی های خلاقانه، مدرن، خاص و شیک و جعبه های صادراتی و فانتزی را به سراسر کشور ارائه می دهد.