شرکت تسلا اولین بار موتورسیکلت برقی هوشمند خودرو با قابلیت هدایت خودکار را در سپتامبر سال ۲۰۱۴ عرضه کرد و حالا موفق به ساخت نسل جدیدی از این موتورها شده است. موتور اولیه ساخت تسلا موسوم به Autopilot دارای دوربین، رادار و حسگرهای مافوق صوت ۳۶۰ درجه بود و با استفاده از آن حرکت خودکار و پارک خودکار اتومبیل ممکن میشد. اگرچه تسلا با چند بار بهروزسانی نرمافزاری و سختافزاری تلاش کرد این موتور را بهبود ببخشد، اما محدودیتهای حسگرها باعث شد محدودیتهای این موتور برطرف نشود.
تسلا نسل جدید موتورسیکلت برقی خود موسوم به Autopilot ۲.۰ را عرضه کرده که هم مجهز به سختافزاری جدید است و هم از نرمافزاری نو بهره میگیرد. حسگرهای تازه Autopilot ۲.۰ هم رانندگی خودکار را در جادههای بیشتری و در سطوح تازهای ممکن میکنند. در این موتور پوشش رادار و دوربین افزایش چشمگیری یافته تا شناسایی موانع محیطی اعم از انسانها، اشیا و… سادهتر شده و از برخورد ناگهانی با آنها جلوگیری شود. ارتقای کیفیت مشاهده در شرایط بارانی، برفی، مهآلود و گرد و خاک از مزایای این سیستم تازه است. هنوز مشخص نیست در Autopilot ۲.۰ از چه حسگرهای جدیدی استفاده شده و به نظر میرسد این امر تا زمان به بازار آمدن خودروهای تازه مجهز بهAutopilot ۲.۰ اعلام نخواهد شد. گفته میشود تسلا برای ارتقای سختافزاری خودروهای خودران ساخت خود و تسهیل مجاری ارتباطی آنها در حال مذاکره با شرکت ان ویدیا است. دو طرف پیش از این هم با یکدیگر همکاری داشتهاند و از پردازندههای Tegra ان ویدیا در کنسول مرکزی خودروهای تسلا بهمنظور ارتقای ناوبری و هدایت اتومبیلها استفاده شده است.
چراغ جلو هوشمند مجهز به سنسور
طراحی U شکل متقارن؛ ادغام چراغ دی لایت و چراغ های راهنما
چراغ جلو با LED مخفی (شامل نور بالا و نور پایین)
عملکرد ضد آب و ضد گرد و خاک با سیستم موسوم به hot runner
چیدمان ماتریسی LED ها زینت بخش چراغ ها است و نشان از یک طراحی استادانه دارد.
چراغهای LED با طراحی ردیفی و شدت نور بالا
چراغ یک-تکه (چراغ مکان نما، چراغ های راهنما و چراغ ترمز همه در یک چراغ واحد تلفیق شده اند)
وجه ممیزه تقلید ناپذیر CUx
امکان دراز کردن پا
راحتی حالت قرارگیری بدن
تماس راحت پا با زمین
راکبینی با قدی بیش از ۱۸۰ سانتی متر جایی برای دراز کردن پایشان دارند.
گزارش خطا – نشانگر پارک – حالت کروز – سنسور نوری هوشمند – ظرفیت باتری – سرعت
پک باتری لیتیومی کوچک و پرقدرت
متناسب با احتیاجات CUx
شیک و کاربردی (SOC با نمایش وضعیت شارژ)؛ وزن ۱۰.۵ کیلوگرم (سبک و قابل حمل)
حداکثر دامنه پیمایش ۸۰ کیلومتر
(آزمایش شده در مسیر بدون شیب با راکبی به وزن ۷۵ کیلوگرم، با سرعت میانگین ۴۵ کیلومتر بر ساعت و دمای ۲۶ درجه)
محفظه چند منظوره زیر زین موتورسیکلت برقی
طراحی کاربرپسند
مجزا بودن فضای باتری از فضای نگهداری
سگک اختصاصی برای اتصال شارژر
جلوگیری از آسیب رسیدن به کابل برق
سویچهای لمسی دیجیتالی موتورسیکلت برقی
لمس راحت
عملکرد چندمنظوره
ثبات بیشتر در هنگام سواری
گنجایش بیشتر، ایمنی بالاتر
راه کاری جدید به صورت چیدمان باتری ها در یک پک
دارای ساختار لانه زنبوری با عملکرد بر پایۀ مکانیک هندسی
فاصله میان سلولها ایمن و مناسب است
فناوری حرارتی جدید و عملکرد بهتر سلول های باتری
عملکرد عالی
طراحی شده برای حمل و نقل شهری
استفاده از فولاد مغناطیسی قویتر با شیوۀ سیم کشی منحصر به فرد
مجهز به کنترلر برداری FOX ورژن ۳.۰
بهبودیافته به لحاظ بازدهی انرژی و دامنه پیمایش
بدنه از فولاد کربنی ساختمانی تهیه شده است
کنترل بهتر ، ایمنی بیشتر
قوی تر و سبک تر
کم لرزش تر و راحت تر
انجام ۵۰۰ هزار تست لرزه
دوام حیرت انگیز
حساسیت بیشتر در کنترل پاسخدهی موتورسیکلت برقی هوشمند
کنترلر برداری FOC ورژن ۳.۰
ایمنی و انعطاف پذیری عالی
ترمز دیسکی جلو/عقب + سیستم دستیار EBS
واکنش سریع، مسافت ترمز کوتاه تر
مسافت ترمز در زمین خشک ۱.۸ متر
مسافت ترمز در زمین خیس ۲.۱ متر
این دادهها حاصل تست با یک راکب ۷۰ کیلوگرمی و در سرعت ۲۰ کیلومتر در ساعت است. مسافت ترمز، با راکبهای متفاوت و در شرایط جادهای متفاوت، متفاوت خواهد بود.
مکان یابی دقیق، ارتباطات باثبات
ECU (واحد کنترل انجین) نسل ۳، سامانۀ هوشمند موتورسیکلت
سیستم ارتباطات هوشمند BMOS ورژن ۳.۰ که توسط خود شرکت ساخته شده است
مرتبط شدن راکبین و موتورسیکلتها در شبکههای ابری