برنامه ریزی هفتگی

کتاب برنامه ریزی هفتگی نوشته‌ی دارن هاردی، به شما کمک می‌کند با استفاده از تکنیک‌های برنامه ریزی در طول هفته به سمت موفقیت قدم بردارید.

کتاب برنامه ریزی هفتگی (Weekly planning) به شما یادآور می‌شود که ارزش و جایگاه زندگی شما با اندازه‌ی مشکلاتی که تصمیم می‌گیرید آن‌ها را حل کنید، مشخص می‌شود. جستجوی اهداف بزرگ است که شما را به فردی استثنایی و خاص تبدیل می‌کند. حال می‌تواند هدف شما ساختن یک خانه باشد و یا مانند ایلان ماسک، موسس تسلا، شهرسازی روی مریخ باشد. اهداف و آرزوهای اشخاص مانند مدل موهایشان با یکدیگر متفاوت است.

امروزه انسان‌ها در دنیایی خارق‌العاده و شگفت‌انگیز زندگی می‌کنند و به منابع، فناوری‌ها و تکنولوژی‌های بسیاری دسترسی دارند و همه چیز برای‌شان مهیاست و مانند گذشته با کمبود امکانات مواجه نیستند. همین امر موجب می‌شود که انسان‌ها زودتر به خواسته‌ها و نیازهایشان برسند و در نتیجه به انسانی موفق تبدیل شوند.

مشخص کردن اهداف و برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف‌تان چه کوچک و یا بزرگ به زمان و میزان انرژی یکسانی احتیاج دارد، اما پاداش‌ها و تاثیرات آن‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت است. ابتدا همه‌ اهداف بزرگ زندگی‌تان را مشخص نمایید و اولویت‌های برنامه‌ریزی هفتگی‌تان را طبق کلیه ارزش‌ها و اهداف‌تان تعیین کنید. سپس کارهای مهم و ضروری را انجام دهید و باقی کارها را به دیگران بسپارید.

زمانی ما به استعداد و خلاقیت خود پی می‌بریم که در شرایط سخت قرار بگیریم و به خود فشار بیاوریم و کاری را انجام دهیم. تمامی اشخاص موفق به تعیین مهلت‌های غیرمنطقی علاقمند هستند؛ نه به این دلیل که آن‌ها غیرمنطقی هستند، بلکه به خاطر اینکه خودشان، گروه‌شان و اطرافیان‌شان را به بکارگیری استعداد و خلاقیت درونی‌شان مجبور می‌کنند. این افراد خود را به کار می‌گیرند و از پس مشکلات و فراز و نشیب‌ها برمی‌آیند و به همین علت قدم‌های بزرگ برمی‌دارند و غیر ممکن‌ها را ممکن می‌سازند.

دارن هاردی (Darren Hardy) مشاور و سخنران آمریکایی در حوزه موفقیت و بهبود فردی و نویسنده کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز است. او تا سال ۲۰۱۵ ناشر یکی از پر تیراژترین مجلات دنیا به نام مجله موفقیت بوده است. مجله موفقیت این امکان را برای او فراهم کرد تا با مدیران مشهور، کارآفرینان برجسته و قهرمانان برتر مصاحبه داشته باشد و همین امر موجب شد تا پرده از راز موفقیت آن‌ها بردارد.

دارن هاردی کسی است که در سن ۱۸ سالگی تجارت خود را شروع کرد و در ۲۷ سالگی به یک جوان میلیونر مبدل شد. او در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ شخصی خود راهکارها و اصول موفقیت را با روش‌هایی که خودش تجربه کرده و به نتیجه رسیده است با مردم به اشتراک می‌گذارد. او می‌گوید که دوست دارد همه از تمام پتانسیل زندگی خودشان استفاده کنند. او مشهورترین مقالات نیویورک تایمز را می‌نویسد و چندین کتاب مشهور دارد که بهترین آن‌ها کتاب اثر مرکب است.

  • نام اثر : برنامه ریزی هفتگی
  • نویسنده : دارن هاردی
  • موضوع : با استفاده از تکنیک‌های برنامه ریزی در طول هفته به سمت موفقیت قدم بردارید.